"Równe prawa" to piąty album w dyskografii Aliansu zrealizowany w pilskim "Studio Q" a wydany w 2000 roku przez Antenę Krzyku na kasecie magnetofonowej i CD. Po siedemnastu latach od premiery nadszedł czas na to aby fani zespołu otrzymali go w wersji winylowej, na dodatek wydanej na 2 krążkach z racji długości zawartego na płycie materiału. "Równe prawa" to pierwszy album w dyskografii Aliansu nagrany z tak olbrzymia starannością zarówno w kwestii realizacji studyjnej jak i zawartości repertuarowej. To także pierwsza płyta, na której zespół tak wyraziście odwołał się do muzyki reggae sięgając m.in. do repertuaru Petera Tosha i nagrywając swoje wersje jego "Equal Rights" i "Leave My Business" oraz prezentując wersję dubową pierwszego z tych utworów. Nie brak także tego co z Aliansem kojarzy się najbardziej czyli ska i punk rocka. I tutaj także mamy okazję posłuchać coverów "White Man in Hammersmith Palace" z repertuaru The Clash oraz wielkiego hitu Sonny Curtisa, nagranego pierwotnie przez The Crickets w końcu lat 50 ub. stulecia, a następnie spopularyzowanego w połowie lat 60 przez Bobby Fullera i ponad dekadę później także przez The Clash. Olbrzymim atutem "Równych praw" jest rozbudowane dodatkowe instrumentarium (klawisze, saksofony, puzon) co Alians zastosował już wcześniej podczas realizacji mini-albumu "W samo południe", a co dopiero tutaj nabrało właściwego rozmachu i znaczenia. - "Równe prawa" traktowaliśmy jako album podsumowujący nasze 10-lecie - wspomina Kazi - Stąd też ta dbałość o szczegóły i taka ilość coverów będących wyznacznikiem naszych inspiracji. Podczas nagrywania płyt zawsze chcieliśmy to robić z myślą o pewnej przemyślanej, zamkniętej całości ale dopiero w przypadku "Równych praw" udało się to osiągnąć i bez przesady można uznać, że nagraliśmy płytę koncepcyjną. Limitowany kolor winyli - srebrny.